Depp-tips

Först måste jag bara säga förlåt för att jag för tillfället bara skriver deppiga saker som säkert inte alls är kul att läsa! Det kanske är skönt och bra att läsa det om man känner likadant. Men det är inte lätt att skriva glada saker när man inte alls är glad själv. Här är mina bäst depptips:
* Vill du gråta ut, sätt på en sorglig låt på hög volym, tänk de sorgligaste tankarna du kan och låt tårarna forsa! Tyck riktigt  synd om dig själv. Min gråt låt är Goodbye my lover av James Blunt. Det är mycket bättre att släppa ut allt än att hålla det inom sig.
* Tänk efter vad du är ledsen över och kom på den bästa lösningen till problemet. Hur ska du göra för att må bättre?
* Prata med en vän, förälder, partner, kurator eller vem som helst. Det känns faktiskt mycket, mycket bättre än att var helt ensam om problemet.
* Unna dig själv något lyxigt som tröst! Ett exempel är att köpa den godaste Ben&Jerry glassen ( en halvlitersburk, tröstäta, inte dåligt samvete för att du äter för mycket nu inte!!), och sätt på en film som du tycker om.
De här tipsen fungerar faktiskt, i alla fall för mig:)

Oj, jag blir förvånad över mig själv, vad jag kan låta proffsig! Vem vet, jag kanske har en framtid som psykolog! Hah, inte för att jag har varit hos någon psykolog någon gång, men jag kan tänka mig att det är på något liknande sätt som jag tänker nu!
Så alla andra deppiga där ute, deppa inte ihop! Följ de här råden, de kanske funkar för er:D

Kommentarer
Postat av: Jackeline Perez

får se :) ha en fin dag. kram

2009-02-03 @ 14:20:02
URL: http://perezjackeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0